Könskrigsbloggen

Hur vi delas upp och hur vi hör ihop

Och vad vet du? september 16, 2007

Filed under: Uncategorized — konskrig @ 6:37 e m

just nu pågår en mycket tvivelaktig dokumentär på svt. den handlar om abort. jag vet inte alls vad  den vill säga. jag tror inte en sekund på konsekvensneutral journalistik.

jag vet att många mår mycket dåligt efter en abort. det ska inte förnekas, inte förtigas, inte glömmas. men här förekommer ett smutskastande av rfsu och en väldigt konstig manlig speaker som i stort sätt bygger allt sitt snack på skuldkänslor kring aborten. det hela är mycket märkligt. han som pratar, vem är han? har han gjort abort? och vad tror han att en sån här dokumentär skapar?

förlåt, men jag bara undrar. det är en mycket märkligt vinklad dokumentär.

 

3 Responses to “Och vad vet du?”

  1. majakarlsson Says:

    Ja visst är det märkligt? Den här texten är ganska väl spridd, och det går liksom att säga rakt ut inom nån slags ”diskussion”, men aldrig att konsekvenserna tas och något händer i verkligheten.
    Det är både en fin och hemskt sorglig sammanfatning av skolan.

  2. majakarlsson Says:

    Förlåt, ovanstående kommetnar skulle vara till texten om skolan.
    Jag vet inte vem abort-mannen är (men jag vill att han ska kallas abort-mannen på löpsedlar) och såg inte inslaget men jag föreställa mig precis hur läskigt det var. Journalistiken av idag… jag blir mer och mer störd på trenden med korkade hetsande reportage.

  3. konskrig Says:

    eller hur?
    jag trodde den trenden hade dött begravts för länge sen, men icke!
    hela programmet handlade m hur rfsu hetsar tjejer till att gör abort och inte tillåter dem att må dåligt. jesus!
    om alla säger till mig att jag mår dåligt, mår jag dåligt. kanske annars också, men det är inte rfsu:s jobb att sitta och säga stackars.


Kommentera

