Könskrigsbloggen

Hur vi delas upp och hur vi hör ihop

Majspejs = bokmässan oktober 2, 2007

Filed under: Uncategorized — konskrig @ 3:27 e m

könskrig får inte finnas på myspace. inte för att jag egentligen tycker att det är ett problem. de som känner mig vet min aversion mot allt det där. jag har gott om argument men de hör inte hit.

i alla fall intressant att jag efter att ha försökt registrera mig flera gånger bara fick svaret att könskrig efter den information myspace fått ”inte kunde komma ifråga” på myspace. var det ordet kön eller krig de hade problem med, undrar jag? eller vet myspace jag har baktalat honom/henne/den/det/dem?

på bokmässan fick könskrig i alla fall. vara. vi hade fest! det var roligt. sedan delade vi ut böcker till folk som margot vallström, ronnie sandahl och någon björn som tydligen var viktig, sa richard.

så många ville ha boken att vi till slut kapitulerade och börja sälja trots att den inte släppts än. det kom folk från bibliotek och abf och skolor och tidningar och frågade och var intresserade.

jag ville helst ge boken till yrsa stenius då, som mitt i offentligheten menade att det inte finns någon könsmaktsordning i kulturvärlden. som tur var, var det många som satte i halsen. och som tur var sa åsa lindeborg mycket odramatiskt att det fanns det visst. även på aftonbladet. men yrsa!? du behöver en bok i din famn. det är också väldigt förvånande när hon för ett antal år sedan skrev den här boken. ja, mycket märkligt. och lite läskigt.

å andra sidan sa en mycket klok person till mig i dag att han aldrig blir besviken längre. för han vet att det är så. å ytterligare en sida är jag glad att jag fortfarande blir lite besviken.

 

Kommentera

