Könskrigsbloggen

Hur vi delas upp och hur vi hör ihop

Press oktober 5, 2007

Filed under: Uncategorized — Maja @ 7:31 f m

[Delvis off-topic] Igår ringde en från Expressen och frågade om boken. Jag var lite förvirrad och kände att det var svårt att prata distanserat om min text, så jag babblade ganska osammanhängande och länge och glömde bort frågan flera gånger. Efteråt fick jag ångest och tänkte på när ett radioprogram klippte ner ett 30 minuters samtal till 4 minuter och bara fokuserade på ett koncentrat av det mest känsliga och närgångna. Jag har inga problem med redigering, jag vet att det är journalistens produkt, men när allt var borta utom sakerna jag ångrade att jag kommit in på – depression, mamma bla bla – blev resultatet 4 minuters obehaglig självbild. Så jag väntar med spänning och fasa på artikeln. Och samtidigt som uppmärksamhet är bra för boken, mig och alla – så är det också jätteläskigt.  Särskilt för neurotiker som jag.

 

2 Responses to “Press”

  1. konskrig Says:

    det är sånna de är, dessa onda journalister…
    fast jag är övertygad om att det blir utmärkt. det kommer nog i expressen i morgon.

    men det är svårt det där med att babbla för mycket. jag är så van vid att vara den med redigeringsmöjligheter att det är ovant att någon annan plötsligt kan bestämma över bilden av mig och vår bok. när hela boken handlar om att försöka bestämma själv över sig själv. well well.
    många bilder är kanske ändå vägen att gå.

  2. majakarlsson Says:

    Ja precis
    (hon verkade iofs inte alls ond)
    men just det här med bilden av en själv. Många bilder är nog bra. Så att inte någon enskild bild hinner stelna.
    På tal om uppmärksamhet så har jag just sett ett Maja-citat i nya bang. Med rosa bokstäver. Och jag som prenumererade 2001 och fantiserade om att en dag vara tuff nog att vara med i bang. Nice.


Kommentera

